PRETPLATA
Pretplata za časopis BB Informator iznosi:
- Pojedinačno slanje 400,00 + pdv
- Za 6 meseci 2000,00 + pdv
- Za 12 meseci 4000,00 + pdv
U okviru pretplate na časopis BB Informator apoteka ima pravo i na sledeće usluge:
- Besplatno prezentovanje apoteke, adresa, telefon i posebne usluge na sajtu www.bbsoft.rs/infocentar.
- Prikaz lagera apoteke namenjen pacijetima koji traže lek.
- Besplatno objavljivanje malih oglasa u časopisu.
- Prisustvovanje stručnim skupovima u hotelu Hyatt Regency Beograd, u organizaciji BB Soft –a za sve članove kolektiva apoteke koja je pretplatnik.
- Apoteke pretplatnici BB INFORMATORA mogu, pod povoljnim uslovima, obezbediti svojim pacijentima besplatan primerak časopisa APOTEKA plaćanjem samo troškova slanja Post Expressom.
- Prijavom na Mailing listu, apoteke pretplatnici redovno će dobijati aktuelne vesti i informacije značajne za rad apoteke, edukacije, obaveštenja o promeni cene lekova, pojavi novih proizvoda na tržištu, obaveštenje o Dopunama i izmenama „Žutog" Registra lekova.
311. april 2021
Prelistajte novi broj:
https://view.publitas.com/apoteka/informator-311/
Kolektivna kriza poverenja
Najvažnije ljudske odnose nemoguće je
zamisliti bez poverenja. Stručnjaci iz oblasti filozofije i psihologije koji se
bave proučavanjem poverenja često polemišu da li je poverenje pre svega
sposobnost pojedinca da stvori odnos u kome postoji poverenje ili je u pitanju
karakteristika odnosa više ljudi. U knjizi „Psihologija poverenja: zašto
verujemo ljudima" autor, Ken Dž. Rotenberg polazi od toga da je ljudske odnose
nemoguće zamisliti bez poverenja. Autor navodi da su mediji i društvene mreže
puni priča o ljudima koji su obmanuti ili prevareni. Takođe, zaključuje da je naučno dokazano da ljudi nisu vešti u
otkrivanju obmane i da ih znaci koji otkrivaju laganje često odvedu na pogrešan
trag. Dve krajnosti poverenja – poklanjanje premalo ili previše poverenja – u
jednoj su delikatnoj ravnoteži i obe su povezane sa psihosocijalnim problemima.
Tako istraživanja pokazuju da premalo poverenja u druge potpomaže različite
oblike neprilagođenosti – usamljenost, depresiju, slabo opšte zdravlje,
naročito tokom detinjstva i adolescencije. Nesposobnost da razvijemo poverenje
u odnosu sa drugima vodi osećaju izolovanosti i nepovezanosti sa svetom što je
često praćeno depresivnošću, apatijom ili ciničnim stavom prema svetu.
Poverenje izaziva nadu i otvorenost u odnosima sa drugima, dok nepoverenje
izaziva strah i potrebu da se zaštitimo. U svetlu aktuelne pandemije posebno je
zanimljiv aspekt izgradnje poverenja u lekare, zdravstvene radnike, policiju,
političare...
Međunarodna farmaceutska federacija
(FIP) objavila je 25. mart 2021. godine temu koja će biti u fokusu ovogodišnjeg
Svetskog dana farmaceuta. "Pharmacy:
Always trusted for your health” (u slobodnom prevodu – „Apoteka: uvek pouzdan
saveznik za vaše zdravlje") je ovogodišnja tema koja ima cilj da skrene pažnju
na značajnu ulogu farmaceuta u poboljšanju zdravlja i istakne poverenje koje
pacijenti u velikom broju imaju prema farmaceutima. U obrazloženju za izbor baš
ove teme navode se različita nacionalna istraživanja, koja godinama unazad,
farmaceute imenuju među pet profesionalaca kojima se najviše veruje. Prosvetni
radnici su takođe stalno u prvih pet i prema nedavnom istraživanju, naučnicima
se trenutno ukazuje najviše poverenja.
Jedna meta analiza iz 2017. godine na
temu povezanosti između poverenja u zdravstvene radnike i zdravstvenih ishoda
za pacijente (Birkhäuer J et al. Trust in the health care professional and
health outcome: A meta-analysis) zaključuje da su pacijenti izrazili veće zadovoljstvo lečenjem, da pokazuju bolje
zdravstveno ponašanje, manje simptoma i bolji kvalitet života kada imaju veće
poverenje u svog zdravstvenog radnika.
Apotekarska delatnost ima integritet koji je
izgradila zahvaljujući stručnosti farmaceuta, dostupnosti usluga i poverenju
koje ima kod pacijenata. U vremenu koje je u celom svetu donelo jednu
kolektivnu krizu poverenja važno je da
se bavimo pitanjima kako izgraditi, sačuvati i unaprediti već postojeće poverenje,
jer uvek treba imati u vidu da se poverenje stiče ali i gubi.
Estela Gaković Ranisavljević
Glavna i odgovorna urednica